ورزش و سلامتی در آینه امثال و حکم | معرفی کتاب

ورزش و سلامتی در آینه امثال و حکم | معرفی کتاب

جامعه‌ی‌ ما در زمینه‌ی‌ فرهنگ تخصصی‌ ضرب‌المثل‌ها با کمبودهای‌ فراوانی‌ روبروست‌ و در این‌ میان،‌ جای‌ مجموعه‌ای تخصصی‌ از ضرب‌المثل‌های ورزشی و پزشکی فارسی‌ و انگلیسی‌، خالی‌ است‌؛ مجموعه­ای جامع‌، پیراسته، کارآمد و آسان‌یاب‌ که‌:

– دربر دارنده‌ی‌ ضرب‌المثل‌های ورزشی و پزشکی فارسی‌ و انگلیسی‌ باشد.

– بر اساس‌ واژه‌ی‌ مهم و نیز مفهوم‌ ضرب‌المثل‌، تنظیم‌ شده‌ و با استفاده‌ از ارجاعات،‌ به‌ کاستن صفحات‌ کتاب‌ و موضوعی‌ شدن‌ آن‌، کمک‌ کرده‌ باشد.

– – نام‌ گوینده‌ی‌ شناخته‌ شده‌ی‌ ضرب‌المثل‌ها را  ذکر کرده باشد.

– درست‌ترین‌ و دقیق‌ترین‌ معادل‌ را دربرداشته باشد.

– آسان‌یاب‌ باشد؛ به‌ گونه‌ای‌ که‌ خواننده‌ به‌ سرعت‌ جمله‌ی‌ مورد نظر خود را با مشخص‌ کردن ‌واژه‌ی‌ مهم‌ ضرب‌المثل،‌ بیابد.

فرهنگ‌ حاضر (با عنوان: ورزش و سلامتی در آینه امثال و حکم) که‌ اینک‌ به‌ جامعه‌ی ورزشی و پزشکی،‌ و دوست‌داران‌ ادبیات تطبیقی ‌تقدیم‌ می‌شود، حاصل‌ سه سال‌ کار و تلاش‌ برای‌ رسیدن‌ به‌ هدف‌های‌ بالاست‌. تدوین‌ضرب‌المثل‌ها بر اساس‌ واژه‌ی‌ اصلی و مفهومی‌ آنها این‌ امکان‌ را برای‌ خواننده‌ فراهم‌ می‌آورد تا روایت‌های‌ گوناگون‌ و معادل‌های‌ مختلف‌ یک‌ ضرب‌المثل‌ را به‌ سرعت‌ و آسان‌ پیدا کرده‌ و با متداول‌ترین‌ و جالب‌ترین‌ و ژرف‌ترین‌ گفته‌های ورزشی و پزشکی‌ مشترک‌ میان‌ دو زبان‌ آشنا شود. نگارندگان در این مجال کوشیده­اند تا با گردآوری و تقسیم بندی موضوعی جملات و سخنان نغز و پر محتوای بزرگان عرصه سلامتی و ورزش، گامی در جهت تقویت توانایی­های جسمانی و ذهنی جامعه بردارند.

کتاب ورزش و سلامتی در آینه امثال و حکم (فارسی و انگلیسی): تالیف دکتر مهدی ناصری، دکتر جواد ادبی فیروزجاه، دکتر حسین علی محمدی و دکتر سید محمد رضی مصطفوی نیا (اعضای هیات علمی دانشگاه قم) به همت دانشکده اصول الدین قم و موسسه بنیان پویا پژوه اندیشه، بررسی (در 219 صفحه، سال 1399) به چاپ رسیده است.

درخواست بررسی آثار اساتید فرهیخته، و همچنین معرفی کتاب های پژوهشگران، تنها به صورت الکترونیکی، قابلیت ارائه و پیگیری دارد؛ بدین صورت که با کلیک روی ایمیل ذیل یا کپی آن، اثر مورد نظر خود را، ایمیل کنند.

ایمیل جهت ارسال و پیگیری آثار:

conf@ierf.ir

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.