سومین آزمون بسندگی زبان عربی | شامل | جایگزین تافل

سومین آزمون بسندگی زبان عربی | شامل | جایگزین تافل

سومین آزمون بسندگی عربی (شامل) در تاریخ  9 اسفندماه ۱۳۹۶ در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌گردد. علاقه مندان برای ثبت نام و اطلاع از تاریخ های برگزاری این آزمون می توانند به اطلاعیه هایی که در سایت http://college.um.ac.ir بروزرسانی می شود، مراجعه کنند.

لازم به ذکر است پس از اقدام ابتکاری دانشگاه فردوسی مشهد و به همت گروه زبان و ادبیات عربی این دانشگاه و تلاش‌های خالصانه جناب آقای دکتر احمد رضا حیدریان شهری و سرکار خانم دکتر کلثوم صدیقی اعضای محترم گروه عربی هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد در برگزاری نخستین آزمون بسندگی زبان عربی کشور(شامل) در تاریخ ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۵، دانشگاه تهران نیز فراخوان اولین دوره آزمون بسندگی زبان عربی را تحت عنوان  “اشتمال” در تیرماه ۹۶ کلید زد.

بر اساس مصوبه شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد، دانشجویان دکتری رشته های علوم قرآن و حدیث، فقه و مبانی حقوق اسلامی، مدرسی معارف اسلامی، حکمت متعالیه، زبان و ادبیات عربی، زبان و ادبیات فارسی و فلسفه و کلام اسلامی جهت ارائه مدرک معتبر زبان، مجاز به ارائه مدرک آزمون عربی شامل (شهاده الاختبار للملکات اللغویه العربیه) و یا مدرک آزمون زبان انگلیسی (تافل و…)هستند. هدف اصلی این آزمون، سنجش توانش زبانی کسانی است که به فراگیری زبان عربی پرداخته‌اند. در این آزمون تاکید بر بعد توانشی زبان با سه رویکرد شنیداری، دستور زبان و درک مطلب که ویژگی کاربردی بودن زبان را برجسته می‌کند، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.