انتخاب عنوان مقاله | مشخصات نویسندگان

انتخاب عنوان مقاله | مشخصات نویسندگان

با شروع دریافت آثار پژوهشگران دانشگاهی و حوزوی به دبیرخانه همایش ملی نهج البلاغه و زبان شناسی و مجله آموزش زبان، ادبیات و زبان شناسی، به دلیل آنکه بسیاری از آثار ارسالی با اشکالات علمی مواجه است؛ این ضرورت احساس می شود که در بستر این همایش، به صورت کاربردی سلسله آموزش هایی را مبنی بر نگارش صحیحِ بخشهای مختلف مقاله، توسط بنیان پویا پژوه اندیشه خدمت شما بزرگواران ارائه گردد؛ از اینرو در بخش نخست، مواردی را جهت شیوه ارائه عنوان علمی مقاله، و همچنین محل درج نام نویسندگان مقاله و اطلاعات ضروری آن، اشاره خواهیم داشت.

در ابتدای هر کار علمی، ابتدا «عنوان اثر» قرار می گیرد. داخل پرانتز، در خصوص عنوان این نکته اشاره می شود که عنوان انتخابی برای یک اثر (مقاله، پایان نامه یا کتاب)، بیانگر موضوع اثر و رویکرد آن می باشد از اینرو مناسب ترین کلمات، برای معرفی مقاله انتخاب می شود که در عین حال شامل ویژگی هایی همچون: رسا بودن، موجز بودن، علمی بودن و جذاب بودن می باشد. انتخاب موضوع یک اثر تا آنجا اهمیت دارد که در اکثر موارد جهت داوری یک اثر، عنوان آن، سبب رد یا پذیرش آن شود یا یک مخاطب با دیدن عنوان اثر ترقیب می شود تا به سمت مطالعه آن سوق یابد.

** از اشتباهات رایج انتخاب عنوان علمی، طولانی بودن ملال آور و غیر ضرور، غیر علمی بودن، احساسی بودن، نارسا بودن، تکراری بودن، می توان عنوان کرد. جهت تمرین این موارد، به مجلات علمی و مقالات آن مراجعه شود تا این موارد را به صورت عملی تمرین داشته باشید.

بعد از عنوان، مشخصات نویسندگان درج می شود مشخصات نویسندگان در مقالات علمی بدون القاب دانشگاهی و حووزوی (همانند: حجه الاسلام یا دکتر) درج می شود. در خط بعدی مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی و مرکز دانشگاهی یا حوزوی، درج می شود. اطلاعات تماس با نویسندگان از قبیل ایمیل، شماره همراه در خط بعدی، به صورت صحیح ذکر می شود.

** از اشتباهات رایج در این بخش این است که نویسندگان، مقاله خود را از کافی نت ارسال می کنند یا اطلاعات تماس را به صورت صحیح و کامل درج نمی کنند؛ این نکته سبب می شود که مقاله آنها یا از بررسی و ارزیابی خارج شود یا بدلیل عدم امکان تماس، پذیرش آثار آنها به تاخیر بیفتد.

 

دیدگاه(2)

  1. فرزاد لواسانی
    تیر 12, 1399 \ب.ظ\31 3:48 ب.ظ

    سلام میخواستم مقاله نویسی رو یاد بگیرم . میشه راهنمایی کنید ؟ از کجا باید شروع کنم؟

    • روابط عمومی
      تیر 27, 1399 \ب.ظ\31 11:28 ب.ظ

      با سلام. مطابق با آموزش های سایت اقدام کنید. بعد از فراگیری آموزشها مطابق با رشته تحصیلی خودتان و زیر نظر استاد، موضوعی را انتخاب کنید. در هر مرحله از نگارش مقاله می توانید با ما مکاتبه کنید

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.